Bewaren administratie
Uw administratie bevat de financiële boekhouding en alle daarmee samenhangende computerbestanden, loonboekhouding en facturen. Ook agenda’s, kladkasboeken en orderbonnen moet u goed bewaren.
Uitzondering vormt de administratie die te maken heeft met het onroerend goed van uw bedrijf. En van u als u een eenmansbedrijf heeft of als u deel bent van een VOF. Deze administratie moet u minstens tien jaar bewaren.
Sommige gegevens kunt u om bewijsredenen beter nog langer bewaren, zoals belangrijke juridische contracten. Verjaring van bewijs is immers soms wel 15 jaar.
De bewaarplicht geldt ook voor uw digitale administratie. U moet zorgen dat deze computerbestanden bij een belastingcontrole te openen zijn.
Tip. Wist u dat u met uw inspecteur afspraken kunt maken over kortere bewaartermijnen voor bijvoorbeeld dubbel vastgelegde gegevens?
Vragen over het bewaren van uw administratie? Bel 0597-792002 en maak een afspraak.
Mocht u geen prijs stellen op deze wekelijkse tip, stuur deze mail dan terug en ik haal u van de mailinglijst!